Noterlerin Denetimi


NOTERİN     FAALİYETİNDEN DOĞAN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

1.     Noterlerin faaliyetlerinden doğan yükümlülüklerini sıralayınız.  
Cevap: Noterlerin faaliyetlerinden doğan yükümlülükleri şunlardır:
       yemin etmek,
       teminat yatırmak,
       imza ve mühür örneklerini göndermek,
       harç ve vergi toplamak,
       vergi dairesine bildirimde bulunmak,
       bölge çalışma ve sosyal güvenlik kurumuna bildirimde bulunmak,
       sosyal sigortaya tabi olmak.





2.     Noterlerin yemin etme yükümlülüğünü açıklayınız. 
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 37 uyarınca, ilk defa noterliğe atananlar, işe başlamadan önce, bağlı bulundukları asliye hukuk veya münferit sulh mahkemesinde, kendilerine verilen bu görevi doğru ve tarafsız olarak yapacaklarına dair vicdan ve namusları üzerine ant içerler.
3.     Noterin yeminine ilişkin tutanaklar nerede saklanır?
Cevap: Noter tarafından yemine ilişkin tutulacak üç nüsha tutanağın bir nüshası Adalet Bakanlığına, bir nüshası Cumhuriyet Savcılığına gönderilir. Bir nüsha ise noterlikteki dosyasında saklanır. 
4.     Noterlerin teminat yatırma yükümlülüğünü açıklayınız.
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 38 uyarınca, noterlerin, görevleri dolayısıyla sebep olabilecekleri zararlara ve bu yüzden haklarında verilebilecek para cezalarına karşılık teşkil etmek üzere teminat yatırmaları gerekmektedir. Noterler, görevlerini gereği gibi yapmadıkları, hatalı veya eksik yaptıkları takdirde bundan sorumludurlar. 
5.     Noterlerin yatıracağı teminat nasıl hesaplanır?
Cevap: Noterlik mesleğine girenler göreve başladıkları tarihten itibaren iki ay içinde, noterliğin bir yıllık gayrisafi gelirinin %5’i oranında teminat verirler. Teminat yalnız para olabilir. Yeni açılacak olan noterliklerin teminatı noterliğin ilânında gösterilen tahmini gayrisafi gelir üzerinden ödenir. Noterler, ilk yılı takip eden yıllarda da bir evvelki yıla ait fiilî gayrisafi gelirlerinin %1’ini o yılın şubat ayı sonuna kadar teminat olarak verirler. 
6.     Noterlerin teminat yatıracağı banka için öngörülen koşul nedir?
Cevap: Teminat parası, sermayesinin yarısından fazlası Devlete ait bulunan millî bir bankaya yatırılır. 
7.     Notere hangi durumda haciz uygulanır?
Cevap: Hesapların incelenmesi sonucu, teminattan ödenmesi gereken miktardan fazlası söz konusu olduğunda haciz uygulanır. 
8.     Teminat parasını süresi içinde yatırmayan veya eksik yatıran notere nasıl bir yaptırım uygulanır? Cevap: Teminat paralarını süresi içinde yatırmayan veya eksik yatıran noterlere, Adalet Bakanlığınca teminatı tamamlaması için bir ayı geçmemek üzere uygun bir süre verilir. Bu süre içinde de teminatı tamamlamayan noter istifa etmiş sayılır.
9.     Noterler, göreve başladıklarında, noterlik mühür ve imzalarının örneğini hangi kurumlara göndermekle yükümlüdürler?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 39 uyarınca, noterler göreve başladıkları tarihten itibaren on beş gün içinde, noterlik mührü ve imzalarının üçer örneğini;
       bulundukları yerin valiliğine, 
       Adalet Bakanlığına,
       Türkiye Noterler Birliğine, 
       bağlı bulundukları noter odasına göndermekle yükümlüdürler. 







10.  Noterlerin harç ve vergi toplama yükümlülüğünü açıklayınız.
Cevap: Noterliklerde yapılan işlemler ve düzenlenen kağıtlar için özel kanunlar uyarınca ödenmesi gereken vergi, resim ve harçların noter tarafından tahsil edilmesi gerekmektedir. Noterler, vergi, resim ve harçlar ile değerli kağıt bedellerini makbuz karşılığında tahsil ederler. 
11.  Noter tarafından tahsil edilen vergi, resim ve harçlar ile değerli kağıt bedellerinin ne kadarı noter hissesidir?
Cevap: Noterler, makbuz karşılığı tahsil ettikleri vergi, resim ve harç tutarları üzerinden yüzde üç oranında noter hissesi alırlar. 
12.  Noterlerin vergi dairesine bildirimde bulunma yükümlülüğünü açıklayınız.
Cevap: Vergi Usul Kanunu Madde 153’e göre, serbest meslek erbabı işe başlama durumunu vergi dairesine bildirir. Noterler de vergi kanunları açısından serbest meslek erbabı oldukları için işe başlamalarını vergi dairesine yazılı olarak bildirmek zorundadırlar. 
13.  Noterler, hangi kanun maddeleri uyarınca noterlik personeli ile yaptıkları hizmet sözleşmeleri konusunda çalışma ve sosyal güvenlik kurumuna bildirimde bulunma yükümlülüğü taşırlar?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 45 ve İş Kanunu Madde 3 uyarınca noterler, noterlik personeli ile yaptıkları hizmet sözleşmelerini de bölge çalışma müdürlüğüne bildirmek zorundadırlar. 
14.  Noterler hangi açıdan iş kanununa tabidir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 48 uyarınca, kâtip ve hizmetlilerle noter arasındaki hizmet sözleşmesinden doğan ilişkiler, bu kanunda aksine hüküm bulunmadıkça iş mevzuatına tabidir. Böylece noterlerin, çalışanları ile iş akdinden kaynaklanan sorunlarda çalışanlar iş kanunun getirdiği haklar sağlanmış olmaktadır. 
15.  5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nda çalışanlar nasıl sınıflandırılmıştır?  
Cevap: Bu Kanun’a göre, hizmet akdi ile çalışan 4/a’lı, bağımsız çalışanlar 4/b’li, kamu görevlileri ise 4/c’li olarak nitelendirilmiştir. 
16.  5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre, noter ve avukatlar hangi meslek grubundadır?
Cevap: Bu düzenlemeye göre, avukat ve noterler serbest meslek erbabı (Madde 4/1-b) olarak sosyal sigortalıdır. 
17.  Noterlerin sigortalı kuruma kazanç bildirme yükümlülüğünü açıklayınız.
Cevap: 5510 sayılı Kanun’a göre, noterler, kazançları ne olursa olsun, belirlenen prime esas kazancın asgari sınırı ile bunun 6,5 katı arasında istenilen miktarı bildirilebilme hakkına sahiptirler; prime esas kazanç alt sınırı asgari ücret olarak belirlenmiştir. Buna göre, noter asgari ücret ve onun 6,5 katı arasında bir miktarı sigortalı kuruma kazanç olarak bildirmekle yükümlüdür.
18.  Noterlik personeli 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun hangi maddesine tabidir?
Cevap: Noterlik personeli, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Madde 4/1-a’lı sayılır.

NOTERLİKLERİN DENETİMİ 

19.  Noterliklerin denetim ve gözetimiyle yükümlü makamlar hangileridir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 121’e göre, noterlikler Adalet Bakanlığı ve Türkiye Noterler Birliğinin denetim ve gözetimi altındadır.
20.  Adalet Bakanlığı, noterleri kim aracılığıyla denetler?
Cevap: Adalet Bakanlığı, gözetim ve denetimini adalet müfettişleri ve noterliğin bağlı bulunduğu asliye mahkemesinin cumhuriyet savcılığı aracılığıyla yapar.
21.  Adalet Bakanlığının noterlikleri nasıl denetlediğini açıklayınız.
Cevap: Adalet Bakanlığının cumhuriyet savcıları eliyle yaptığı denetim devamlıdır ve bu denetimin yılda en az bir defa yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu denetim olağan yıllık denetim olarak kabul edilmektedir. Adalet Bakanlığının adalet müfettişleri eliyle yapacağı denetim ile Türkiye Noterler Birliğinin denetiminin zamanı ise denetim mercilerinin takdirine bırakılmıştır. Bu merciler, durumun gereğine göre takdir ve tespit ettikleri zamanlarda noterlikleri denetlerler. Bu denetim genellikle olağanüstü hallerde başvurulan bir yoldur. 
22.  Türkiye Noterler Birliği, noterleri kim aracılığıyla denetler?
Cevap: Türkiye Noterler Birliği, gözetim ve denetim yetkisini Birlik ve noter odalarının başkan veya üyeleri arasından yetkili kılacağı kimseler ya da denetleme kurulu eliyle yerine getirir.

NOTERLERİN SORUMLULUKLARI

23.  Noterlerin hukuki ve cezai sorumlulukları arasındaki fark nedir?
Cevap: Hukuki sorumluluk noterlerin işlemlerinden dolayı zarar görenlere karşı zararı tazminini esas alırken, cezai    sorumluluk      noter    işlemlerinde    karşılaşılan hukuksuzluğun ceza boyutunu da içermesi halinde uygulanacak yaptırım ve yöntemi belirler. 
24.  Noterlerin hukuki sorumluluğunun konusu nedir?
Cevap: Hukuki sorumluluğun konusu, noterin zarar görenin uğramış olduğu zararı gidermesi, diğer bir ifadeyle tazmin etmesidir. 
25.  Borçlar Kanunu’na göre, hukuki sorumluluğun sebepleri nelerdir? 
Cevap: Borçlar Kanunu’na göre, hukuki sorumluluğun sebepleri şunlardır:
       kusur (haksız fiil)
       sözleşme (akit)
       kanun
26.  Noterin hukuki sorumluluğunun şartlarından biri olan ‘fiil’ neyi içermektedir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 162’ye göre, noter, başta kendisi olmak üzere stajyer, kâtip ve kâtip adayı tarafından yapılmış olsa bile bir işin yapılmamasından veya hatalı yahut eksik yapılmasından doğan zarardan sorumludur. 
27.  Hukuki sorumluluğun şartları nelerdir? Cevap: Hukuki sorumluluğun şartları: 
       fiil
       hukuka aykırılık
       zarar
       illiyet bağı
28.  Noterin hukuki sorumluluğunun şartlarından biri olan ‘hukuka aykırılık’ nasıl tanımlanır?
Cevap: Sorumluluğa neden olan fiilin aynı zamanda hukuka aykırı olması da sorumluluğun doğmasının şartlarından biridir. İşlemlerin yapılması kanunlara (hukuka) uygun olduğu takdirde noterin meydana gelen zarardan sorumlu tutulması söz konusu olamaz. 
29.  Noterin hukuki sorumluluğunun şartlarından biri olan ‘zarar’ nasıl tanımlanır?
Cevap: Noterin sorumluluğunun söz konusu olabilmesi için aykırı fiilin bir zarara yol açması gerekmektedir. Bu zarar somut ve ifade edilebilir olmalıdır. Salt zarara uğrama tehlikesinin bulunması sorumluluğu doğurmaz.
30.  Noterin hukuki sorumluluğunun şartlarından biri olan ‘illiyet bağı’nı tanımlayınız.
Cevap: Meydana gelen zararla hukuka aykırı fiil arasında uygun illiyet (nedensellik) bağı (neden sonuç ilişkisi) bulunmalıdır. Diğer bir ifade ile zarar ile eylem arasındaki bağ kopmuş olmamalıdır. 
31.  Noterlerin hukuki sorumluluğunun         sonuçlarını özetleyiniz.
Cevap: Noterin, hukuki sorumluluğu sonucunda tazminat ödemesi gerektiğinde, tazminat hesaplanırken zarar miktarı esas alınacaktır. Sebepsiz zenginleşme yasağı ilkesi gereğince zarar miktarı tazminatın tavan miktarıdır. Bununla birlikte, tazminat miktarı hesaplanırken, zarar görenin ortak kusuru veya zarara razı olması, zarar verici işlem sonucu elde edilen menfaatler ve hakkaniyet ölçüleri de dikkate alınır. 
32.  Haksız fiilden doğan davalarda zamanaşımı koşulunu açıklayınız.
Cevap: Haksız fiilden doğan davalarda zamanaşımı, Borçlar Kanunu Madde 60 gereğince, zarar görenin zararı ve faili öğrendiği tarihten itibaren bir yıl ve her halde zarara neden olan fiilin vukuundan itibaren on yıldır. 
33.  Hukuki sorumluluk karşısında noterlerin ne tür güvenceleri bulunmaktadır?
Cevap: Noter, ödemek zorunda kalacağı tazminat miktarını şahsi malvarlığından karşılayamaması veya ekonomik yönden çok zor durumda kalmak suretiyle karşılayabilmesi durumunda güvenceye ihtiyaç duymaktadır. Bu durumda noteri korumak için sunulan güvenceler şunlardır: 
       Teminat: Noterlik Kanunu Madde 38, noterlik mesleğine başlayanların, noterliğin yıllık gayrisafi gelirinin başlangıçta yüzde beşi ve müteakip yıllarda yüzde biri oranında teminat yatırmalarını öngörmektedir. Teminatın, noterlerin görevleri dolayısıyla sebep, olabilecekleri zararlara ve bu yüzden hakların verilebilecek para cezalarına karşılık teşkil ettiği, aynı maddenin beşinci fıkrasında belirtilmiştir. 
       Hukuki Sorumluluk Fonu: Türkiye Noterler Birliği, tazminat ödemek zorunda kalan noterleri korumayı amaçlayan “Türkiye Noterler Birliği Hukuki Sorumluluk Fonu” adı altında bir fon kurmuş bulunmaktadır. Aleyhine açılan tazminat davasını kaybeden noterin ödemek zorunda kaldığı miktar, söz konusu Yönetmelikteki şartlar ve sınırlamalar dâhilinde, Türkiye Noterler Birliği Yönetim Kurulunun kararıyla, fondan kendisine ödenir. 
       Mali Sorumluluk Sigortası: Mesuliyeti söz konusu olabilecek herkes, mesuliyetlerine karşı kendisini sigorta ettirebilir. 
34.  Noterlik Kanunu’na göre, noter hakkında cezai işlem gerektiren suçlar nelerdir? Cevap: Bu suçlar şunlardır:
       noter işlemlerinde tahrifat,
       yasalara aykırı hareket,
       noterlik ortak cari hesabıyla ilgili yükümlülükleri yerine getirmemek,
       gözetim ve denetim görevinin ihlali.
35.  Noter işlemlerinde tahrifat durumunda verilen cezalar nelerdir?
Cevap: Belgelerde tahrifat yapan noter görevlileri, katipleri ve katip adaylarına, Türk Ceza Kanunu uyarınca daha ağır bir ceza tayin edilmediği sürece, üç yıldan beş yıla kadar hapis ve bin liradan üç bin liraya kadar ağır para cezası verilir. 
36.  Noterlik Kanunu Madde 50 uyarınca, noterlerin yapmaktan yasaklı olduğu işler nelerdir? Cevap: Söz konusu madde uyarınca noterlerin yapmaktan yasaklı olduğu iş ve eylemler şunlardır:
       borsa oyunu oynamak,
       657 sayılı Devlet Memurları Kanunu Madde
28’de tanımlanan ticari faaliyetlerde bulunmak,
       kefil olmak, 
       kendilerine ödenen ücretlerden indirim yapmak,
       aracı kullanmak,
       reklam            ve        rekabet            niteliğinde       eylemlerde bulunmak,
       noterlik ücreti konusunda kendi aralarında sözlü veya yazılı anlaşma yapmak.
37.  Noterlik Kanunu Madde 50’ye göre noterlerin yapmaktan yasaklı olduğu faaliyetlerde bulunan noterlere hangi cezalar verilir?
Cevap: Bu yasaklara aykırı hareket eden noterlere ilk defasında 1000 liradan 5000 liraya kadar ağır para cezası verilir. Eylemin tekerrürü halinde ise verilecek ceza 3000 liradan az olamaz. 
38.  Notere ve noter görevlilerine karşı işlenen suçlar nasıl cezalandırılır?
Cevap: Noterler, geçici yetkili noter yardımcıları, noter vekilleri ile noter kâtipleri ve kâtip adaylarına karşı, noterlikteki görevleri sebebiyle işlenen suçlar hakkında Türk Ceza Kanunu’nun devlet memurları aleyhine işlenmiş suçlara ilişkin hükümleri uygulanır. 
39.  Noterler hakkında soruşturma yapılması gereken hallerde bu soruşturmayı kim yürütür?  Cevap: Bir noter hakkında soruşturma yapılmasını gerektiren hallerde, soruşturmayı Adalet Bakanlığı, adalet müfettişlerine veya cumhuriyet savcılarına yaptırır. 
40.  Noter hakkında, görevden veya görev sırasında işlediği suçtan dolayı kovuşturma yapılabilmesi hangi makamın iznine bağlıdır?
Cevap: Noter hakkında, görevden veya görev sırasında işlediği suçtan dolayı kovuşturma yapılabilmesi Adalet Bakanlığının iznine bağlıdır.
41.  Bir noter hakkında yürütülecek kovuşturmada nasıl bir usul izlenir?
Cevap: Adalet müfettişleri veya mahalli cumhuriyet savcısı tarafından düzenlenen dosya Adalet Bakanlığı Ceza İşleri Genel Müdürlüğüne tevdi olunur. İnceleme sonunda kovuşturma yapılması gerekli görüldüğü takdirde dosya, suçun işlendiği yere en yakın bulunan Ağır Ceza Mahkemesine gönderilir. Cumhuriyet savcısı beş gün içinde iddianamesini düzenleyerek dosyayı son soruşturmanın açılmasına veya açılmamasına yer olmadığına karar vermek üzere Ağır Ceza Mahkemesine verir. İddianamenin bir örneği, Ceza Muhakemeleri Usul Kanununun hükümleri uyarınca, hakkında kovuşturma yapılan notere tebliğ olunur. Bu tebliğ üzerine noter, kanunda yazılı süre içinde bazı delillerin toplanmasını ister veya kabule değer bir istemde bulunursa nazara alınır. Gerekirse soruşturma Başkan tarafından derinleştirilir. Haklarında son soruşturmanın açılmasına karar verilen noterlerin duruşmaları, suçun işlendiği yerdeki Ağır Ceza Mahkemesinde yapılır 
42.  Kovuşturmada suçun işlendiği yer veya ona en yakın yerdeki Ağır Ceza Mahkemesi tarafından verilen karara nasıl itiraz edilebilir? 
Cevap: Suçun işlendiği yer veya ona en yakın yerdeki Ağır Ceza Mahkemesi tarafından yapılan kovuşturma sonucu verilen karara cumhuriyet savcısı veya sanık tarafından gelen hükümler uyarınca itiraz olunabilir. Bu itiraz, suçun işlendiği yer Ağır Ceza Mahkemesi hariç olmak üzere, itiraz edilen kararı veren mahkemeye en yakın Ağır Ceza Mahkemesince incelenir. 
43.  Noterlikte disiplin cezasını gerektiren suçlar nelerdir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 125’e göre disiplin cezası verilmesini gerektiren durumlar şunlardır:
       Mesleğin vakar ve onuruna aykırı eylem ve hareketlerde bulunmak,
       Görevi yapmamak veya kusurlu olarak yapmak,
       Görevin gerektirdiği güveni sarsıcı hareketlerde bulunmak.
44.  Bu suçların işlenmesi halinde noterlere hangi disiplin cezaları verilir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 126’ya göre noterlere verilecek disiplin cezaları şunlardır:
       Uyarma (görevinde daha dikkatli davranması gerektiğini notere yazı ile bildirme),
       Kınama (görevinde veya davranışında kusurlu sayıldığını notere yazı ile bildirme),
       Para cezası (250 liradan 5000 liraya kadar),
       Geçici olarak işten çıkarma (noteri, sıfatı saklı kalmak kaydıyla, bir aydan altı aya kadar görevinden uzaklaştırma), 
       Meslekten çıkarma (noteri, bir daha atanmamak üzere noterlikten çıkarma).
45.  Noterlere ilişkin disiplin cezalarının uygulanmasında nasıl bir usul izlenir?
Cevap: Disiplin Kurulu vereceği cezayı sıraya bağlı kalmaksızın serbestçe tayin eder. İki defa hüküm giyen notere meslekten çıkarma cezası verilmesi zorunludur. Ancak kanunun açıkça emrettiği hallerde meslekten çıkarma cezasının verilmesi zorunludur.  
Herhangi bir disiplin cezası aldıktan sonra beş yıl içinde, kendisine aynı disiplin cezasının verilmesini gerektiren bir eylem veya harekette bulunan notere, Madde 126’daki sıraya göre daha ağır olan cezalardan birisi verilir 
46.  Noterlik Kanunu Madde 109 gereğince ortak işlemlere ait gelir tutarının hesaba yatırılacak kısmını süresi içinde yatırmayan notere hangi disiplin cezası uygulanır?  
Cevap: Söz konusu tutarı süresi içinde hesaba yatırmayan notere ilk defasında kınama cezası verilir ve cezalandırılmalarına konu olan işlemden elde ettikleri ücret ve noter hissesi tutarının tamamı alınarak bankadaki noterlikler ortak cari hesabına yatırılır. 
47.  Noterler hakkındaki disiplin kovuşturmasını yürütmekle yetkili merci hangisidir?
Cevap: Noterlik Kanunu Madde 130 gereğince, noterler hakkındaki disiplin kovuşturması Türkiye Noterler Birliği Disiplin Kurulu tarafından yapılır.  
48.  Noterler hakkındaki kovuşturmanın nasıl yürütüldüğü hakkında bilgi veriniz.
Cevap: Disiplin Kurulu şikâyet veya ihbar üzerine çalışır. Herhangi bir şikâyet veya ihbar Disiplin Kuruluna, Adalet Bakanlığı veya Türkiye Noterler Birliği tarafından intikal ettirilir. Kendisine bir şikâyet veya ihbar intikal eden Disiplin Kurulu öncelikle konunun kovuşturmaya değer olup olmadığı hakkında bir karar verir. 
Disiplin Kurulu kovuşturmaya yer olduğuna karar verirse, bu işi incelemek için bir üyesini görevlendirir. Bu üye, delilleri toplar, gerekli gördüğü kimselerin ifadelerini yeminli olarak alır ve şikayet olunan noterin savunmasını da aldıktan sonra dosyayı bir rapor ile birlikte kurula verir. Bu raporun en geç üç ay içinde kurula vermesi gerekir. Ancak, işin gerektirdiğine kanaat getirildiği takdirde, bu süre, kurul tarafından iki ay daha uzatılabilir. Kurul, raporun kendisine verilmesinden itibaren en geç iki ay içinde işi sonuçlandırmak zorundadır. 
Kovuşturma yapan üyenin incelemesini tamamlayıp raporunu Disiplin Kuruluna vermesinden sonra, ilgili noter talep etmiş ise, Kurul, incelemenin duruşmalı olarak yapılmasına karar verir. Duruşma gizli olarak yapılır. Davetiye tebliğine rağmen noter duruşmaya gelmez veya bir vekil göndermezse, duruşmaya noterin yokluğunda devam edilir. Ancak, duruşmaya yoklukta devam edilebilmesi için bu hususun davetiyede belirtilmesi gerekir. Duruşmaya ilk incelemeyi yapan üyenin raporunu okuması ile başlanır. 
Disiplin Kurulu, delillerin nasıl gösterileceği ve inceleneceğini, istek veya vazgeçmeye yahut evvelce verilmiş kararlara bağlı kalmaksızın takdir ve tayin eder. Tanık veya bilirkişilerin duruşmaya çağırılmasına veya üyelerden biri tarafından dinlenilmesine yahut yazılı ifadesinin okunması ile yetinilmesine kurul karar verir. Ancak, inceleme konusu olayın delili, yalnızca bir tanığın kişisel bilgisinden ibaret ise, bu tanık her halde dinlenir. 
49.  Disiplin Kurulunun, kovuşturma sonucunda karar vermesi için sağlanması gereken çoğunluk koşulu nedir? 
Cevap: Disiplin Kurulu, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar verir. 
50.  Disiplin Kurulu kararına itiraz koşulları nelerdir?
Cevap: İlgililer veya cumhuriyet savcısı, kararın kendilerine tebliğinden itibaren on beş gün içinde, doğrudan doğruya veya Türkiye Noterler Birliği aracılığıyla Adalet Bakanlığına verecekleri bir dilekçe ile bu karara itiraz edebilirler. 


Categories:
Similar Videos

0 yorum: