Toplantı ve Sunum Sistemleri




GİRİŞ
1. İşletmelerin devamlılığını sağlayan şartlar nelerdir?
Cevap: İnsan gereksinimlerini karşılamak için ürün ve hizmet üretimi yapmak üzere kurulmuş olan işletmeler ayakta kalabilmek, rekabette öne geçebilmek için birlikte çalışmanın tüm türlerini kullanmak zorundadır. Bu zorunluluğun altında yatan faktörler arasında ağırlıklı olarak küreselleşme, işletmelerin örgütlenme biçimleri ve işletmeler arası rekabet vardır.

BİRLİKTE    ÇALIŞMANIN SINIFLANDIRILMASI

2.     İşletmelerde birlikte çalışma konusunda alternatifler nelerdir?
Cevap: 
1.       Aynı zaman diliminde ve aynı mekânda çalışma (yüz yüze etkileşimler)
2.       Aynı zaman diliminde ancak farklı mekânlarda çalışma (uzaktan etkileşim)
3.       Farklı zaman dilimlerinde ancak aynı mekânda çalışma (süreklilik gösteren faaliyetler)
4.       Farklı zamanda ve farklı mekânlarda çalışma (İletişim + koordinasyona ihtiyaç gösteren
faaliyetler )
3.     Etkili yönetilmeyen ve iyi organize edilmemiş toplantılarda hangi sorunlar sıklıkla yaşanır? Cevap: 
          Toplantının ilgisiz konularla bölünmesi
          Baskın olan kişilerin toplantı liderliği üstlenmesi ile farklı konuşmacılara az söz hakkı tanınması
          Herksin aynı anda konuşması ile anlam bütünlüğünün sağlanamaması
          Toplantı notları tek bir perspektife göre derlenir ve bazı önemli yorumlar ya da konular atlanır.
          Parlak fikirleri olan bazı kişiler, elektrikli atmosferden çekinerek konuşmayabilir.
          Asıl kararlara toplantının son beş dakikasında alelacele ulaşılır.
          Asli katılımcıların toplantıda yer almaması ile amacına ulaşamayan toplantıların gerçekleştirilmesi.
          Karara bağlananlardan daha fazla yeni konu toplantı masasına getirilir.
          Toplantıda konuşulacak konuları organize etmek çok zordur.
          Toplantının sonunda kimse bir uzlaşmaya ya da karara ulaşılıp ulaşılmadığından emin olamaz.
4.     Elektronik toplantı sistemi nedir?
Cevap: Belli bir amaç için bir araya gelmiş insanlar arasında tekrar edilebilir, çerçevesi belli bir ortak çalışma ortamı yaratmak üzere oluşturulmuş, üzerinde düzenlemeler yapmaya uygun yazılım setidir. Elektronik toplantı sisteminde her bir katılımcının kendi bilgisayarının olduğu ve paylaşılan bir nesneye (plan, resim, çizim, vb.) istediği anda katkı yapabildiği sistemlerdir.
5.     Geleneksel toplantılar ve çalıştaylara (workshop) göre elektronik toplantı sistemlerinin sahip oldukları üstünlükler nelerdir?
Cevap:  
          Web üzerinden (çevrimiçi) gerçekleştirilebildiği için seyahatlerde kaybedilen zamandan ve
          harcamalardan tasarruf sağlar.
          Katılımcılar katkılarını her an yapabildikleri için etkileşim ve katkı daha fazla olur.
          Anonim katkı olanağından dolayı içtenlik artar, kişilere karşı önyargılar azalır.
          Gerçek zamanlı oylama ve analizler sayesinde yapılan çözümlemeler daha gerçekçi olur.
          Hazır toplantı formatları sayesinde daha az hazırlık zamanı gerektirir, toplantılar ve çalıştaylar birbirinin aynı biçimlerde tekrarlanabilir.
          Toplantılara ilişkin notlar, oluşturulan belgeler otomatik, kapsamlı ve tarafsız olarak hazırlanabilir.
6.     Projektörlerin kullanım amacı nedir?
Cevap: Yüzyüze birlikte çalışmalarda yaygın olarak kullanılan büro araçlarından biri de projektördür. Projektörler küçük ya da büyük gruplara yapılan sunuşlar için kullanılan araçlardır. Projektör; bilgisayar, video, CD veya DVD oynatıcısı gibi kaynaklardan aldığı sinyalleri çok daha büyük bir ölçekte bir perdeye ya da duvara yansıtır. Böylelikle görüntü herkes tarafından görülebilmesine olanak sağlayan cihazlardır.
7.     Projektörlerin değerlendirilmesinde kullanılan ölçütler nelerdir? Cevap: 
          Kontrast oranı
          Işık parlaklığı
          Çözünürlük
          Projeksiyon çözünürlüğü
          Perspektif düzeltme
          Lamba ömrü
          Gürültü seviyesi
          Büyütme/küçültme özelliği
          Depolama özelliği
          Dijital büyütme
8.     Etlileşimli yazı tahtası nedir?
Cevap: Etkileşimli yazı tahtaları, elektronik yazı tahtalarının işlevselliğini daha da ileriye taşıyan araçlardır. Etkileşimli yazı tahtası, bilgisayar, projektör ve elektromanyetik ya da basınca duyarlı yazı tahtasından oluşan bir sistemdir. Bu sistemde projektör bir bilgisayara bağlanır ve bilgisayar monitöründeki görüntüyü yazı tahtasına yansıtır. Yazı tahtasının da bilgisayara bağlantısı yapılır.
9.     Eğitim ortamlarında sıklıkla kullanılmaya başlanan akıllı (etkileşimli) tahtalar hakkında bilgi veriniz?
Cevap: Çoğu ürün harici bilgisayar, projektör ve interaktif bir kaleme ihtiyaç duyması pratik olmasını engellediği düşüncesiyle dokunmatik LED ekranı temel alan bir sistem geliştirilmiştir. İçine yerleştirilen PC ana kartı sayesinde dokunmatik LED ekranı interaktif tahtaya dönüşmekte böylece ekrana herhangi bir kalem kullanmaksızın, elle yazı yazılabilmektedir. Böylece de kalemin yere düşmesi, bozulması gibi riskleri ortadan kalkmaktadır.
UZAKTAN ETKİLEŞİME YÖNELİK TEKNOLOJİLER
10.  Uzaktan eğitime yönelik teknolojiler nelerdir? Cevap:  
          Telekonferans araçları
          Sesli konferans
          Görüntülü konferans
          Masaüstü görüntülü konferans
          İnternet telefon
          Anında mesaj
          Sohbet
11.  Telekonferans nedir?
Cevap: Telekonferans, çeşitli iletişim sistemleri aracılığıyla birbirlerine uzaktan bağlı insan ve makineler arasındaki canlı (eş zamanlı) bilgi alışverişi olarak tanımlanabilir.
12.  Kaç çeşit telekonferans çeşidi vardır?  Cevap: Telekonferans aracığıyla yalnızca sesler değil aynı zamanda görüntü ve veri alışverişi de gerçekleştirilebilir. Katılımcıların          yalnızca           seslerinin        iletilmesiyle gerçekleştirdiği sesli konferans ve Katılımcıların hem ses hem de görüntüleri iletilmesiyle gerçekleştirdiği görüntülü konferans (videokonferans) olmak üzere 2 çeşittir.
13.  Sesli konferans nedir, üstünlükleri nelerdir?
Cevap: Konferans araması olarak adlandırılan sesli konferans katılımcıların aynı telefon görüşmesine dâhil olması ya da en azından dinleyebilmesidir. Gerektirdiği bilgi ve beceri düzeyinin bir telefon kullanmak kadar basit olması, Bu sistemlerin özellikle küçük grup etkileşimi için ideal olması, ses kaliteleri yüksek, kurulumları ve işletilmeleri kolay olması, ses yanında belgelerin iletilmesi üstün yönleridir.
14.  Bir görüntülü konferans sisteminin çalışabilmesi için gereken bileşenler nelerdir? Cevap:  
          Görüntü girdisi
          Görüntü çıktısı
          Ses girdisi
          Ses çıktısı
          Veri transferi
15.  Sanal sınıf olarak adlandırılan uygulamaların sağladığı bazı avantajlar nelerdir?
Cevap:  
          Öğretim üyeleri konferans vb. nedenlerle kampüs dışında olduklarında derslerini video konferans yoluyla uzaktan yapabilirler.
          Diğer kurumlardan konuk öğretim üyeleri video konferans yoluyla ders verebilirler.
          Farklı eğitim kurumlarındaki araştırmacılar seyahat için vakit kaybetmeksizin düzenli olarak toplantı yapabilirler.
          Birden fazla yerleşkeye sahip eğitim kurumlarındaki öğretim üyeleri eğitim etkinliklerini ortak düzenleyebilirler.
          Farklı ülkelerdeki eğitim kurumlarının kültürler arası etkileşimine olanak verir.
          Öğretim üyeleri farklı kurumlardaki tez savunma toplantılarına katılabilirler.
          Öğretim kurumu yöneticileri çalışmalarına ara vermeden bulundukları birimden toplantılara katılabilirler.
          Akademik komiteler uzaktan değerlendirme toplantıları yapabilirler.
          Araştırmacılar üye başvurularıyla ilgili sorulara yanıt verebilirler, değerlendirme toplantılarına katılabilirler.
          Öğrenciler başka yörelerdeki işverenlerle iş görüşmesi yapabilirler.
16.  Masaüstü görüntülü konferansın küçük gruplarda tercih edilmesinin nedenleri nelerdir?
Cevap: Masaüstü görüntülü konferanslarda masa başından kalkmadan diğer insanlar ile karşılıklı toplantı ve görüşmeler gerçekleştirilebilmektedir. Ancak sahip oldukları özellikler ve kapasite, oda tipi görüntülü konferans sistemlerine göre çok daha düşük olduğundan genellikle iki taraf arasında ya da küçük gruplar arasında etkili olarak kullanılabilmektedir.
17.  Masaüstü görüntülü konferans için gerekli olan bileşenler nelerdir?
Cevap:
1.       Bilgisayara takılan bir görüntülü konferans kartı
2.       Kamera
3.       Mikrofon
4.       Görüntülü konferans yazılımı 
18.  İnternet telefonun çalışma prensibi nelerdir?
Cevap: İnternet telefonunda da tıpkı sabit hatlı telefonlardaki gibi bir ahize vardır. Ahizeyi kaldırıp konuşmaya başladığımızda çıkan analog ses, öncelikle bir adaptör ya da bilgisayar tarafından dijital hale getirilir, sıkıştırılır ve ufak paketlere bölünür. Her pakette nereye gitmesi gerektiğini belirten bir adres bilgisi bulunmaktadır. Bu paketler ses dosyası dışında e-mail, müzik dosyası veya herhangi bir dosya çeşidi içerebilir. Bilgisayar bu paketi en yakındaki yönlendiriciye (router) gönderir. Yönlendirici paketi alarak alıcı bilgisayara en yakındaki diğer yönlendiriciye gönderir ve böylece devam eder. Hedef bilgisayar paketi aldığında tüm paketleri birleştirerek özgün dosyayı oluşturur. Başka bir deyişle, yollanan dijital sinyal, karşı taraftaki bilgisayar tarafından açılır ve tekrar analog biçime çevrilerek ahize ya da hoparlör yardımı ile kulağa iletilir.
19.  Anında mesaj uygulamasının dezavantajları nelerdir?
Cevap: Birincisi bir grup kullanıcının işletmenin bilgisayar ağına aynı zamanda girmesini gerektirmektedir. Bu da bilgisayar ağının güvenlik açısından tehlikelere maruz kalabilmesi demektir. İkincisi, anında mesaj yazılımları önemli iş uygulama yazılımlarıyla uyumlu değildir.

SÜREKLİLİK GÖSTEREN ÇALIŞMALARA YÖNELİK TEKNOLOJİLER

20.  Takım odası yazılımlarının yardımıyla daha kolay ve daha etkin yürütülebilen işler nelerdir?
Cevap:  
           Sorunların ve tereddüt yaratan durumların paylaşılması ve tartışılması,
           İşbirliğine dayalı notlar, sunuşlar, raporlar, vb. çıktıların oluşturulması,
           Beyin fırtınası           uygulamalarının gerçekleştirilmesi,
           Toplantı öncesi hazırlıkların (örneğin, sunuşların toplantıdan önce ekip üyeleriyle paylaşılarak, toplantıda karar verme üzerinde odaklanabilme) yapılması,
           Toplantı gündemlerinin ve gündemin gerektirdiği faaliyetlerin takibinin yapılması.
21.  Ekip odası uygulaması nedir? Açıklayınız.
Cevap: Ekip odası uygulamaları, birbirlerinden uzakta bile olsalar işletme çalışanlarının bir takım çalışması yapmalarına olanak sağlayan yazılımlardır. Bu yazılımlar iyi bir takımın yürütmekte olduğu temel fonksiyonlara yönelik modüllere sahip olduklarından, yüksek performans gösteren takımlara özgü tüm süreç ve uygulamaların yaratılmasını ve sürekli olarak geliştirmelerini mümkün kılarlar.
22.  Ekip odası yazılımlarının desteklediği yaygın iş süreçleri nelerdir? Cevap:  
           Belge Yönetimi
           Faaliyet Takibi
           Toplantı Yönetimi
           Birlikte Belge Hazırlama
23.  Proje planlama yazılımlarından, çeşitli kişilere ve paydaşlara bilgi sağlayabilmeleri ve projelerin tamamlanabilmesi için ihtiyaç duyulan çabayı ölçebilmeleri için hangi özelliklere ihtiyaç duyulabilir?
Cevap:
           Kişiler için görev listeleri ve kaynaklar için ayrılma zamanlamaları,
           Görevleri tamamlamak için ne kadar zamana ihtiyaç duyduğu konusunda bilgi
           Projeyle ilgili riskler konusunda bilgi,
           İş yükü hakkında bilgi,
           Projelerin ne şekilde ilerlediği, planlanan ve gerçekte elde edilen performans arasındaki bağlantı konusunda tarihsel bilgi,
           Kullanılabilir kaynakların     en        uygun olarak değerlendirilmesi.
24.  Proje yönetimindeki yazılımlar, projeye dâhil olan ve yazılımı kullanacak kişi sayısına bağlı olarak kaç şekilde olabilir?
Cevap:
1. Tek kullanıcılı 2. Masaüstü:
3.       Web tabanlı
4.       Çok kullanıcılı
5.       Tümleşik
25.  Web tabanlı proje yönetimi nedir?
Cevap: Proje yönetimi yazılımı, bir web tarayıcısı kullanılarak, İntranet (sadece organizasyon üyelerine açık İnternet ağı) ya da Ekstranet (tedarikçi, satıcı, yüklenici gibi paydaşların, değişen erişim yetkisi düzeyleriyle İntranet ağına erişiminin mümkün olduğu ağ) üzerinden erişilebilen bir Web uygulamasıdır.
26.  Web tabanlı proje yönetiminin üstünlükleri ve sakıncaları nelerdir?
Cevap:
           Kullanıcının bilgisayarına yazılım yükleme gereksinimi olmadan, her tip bilgisayarda
erişilebilme,
           Erişim denetiminde kolaylık,
           Birden fazla kullanıcı,
           Bakımı yapılacak tek bir sürüm ve yazılım,
           Merkezi veri deposu,
           Kullanıcıya verinin bir kopyasını alarak çevrimdışı çalışma imkânı sağlaması (bazı modeller),
           Genellikle masaüstü uygulamalarına göre daha düşük yanıt hızı,
           Kullanıcının (veya sunucunun) çevrimdışı olduğunda proje bilgisine ulaşamaması,
İLETİŞİM VE KOORDİNASYONA YÖNELİK TEKNOLOJİLER
27.  İletişim       ve         koordinasyona            yönelik            teknolojiler nelerdir?
Cevap: 
           E-Posta
           Sesli Mesaj
           Haber Grupları
           Haber Listeleri
           Tartışma Listeleri/Forumlar
           Blog
           Wiki 
28.  E-Postanın avantajları nelerdir?
Cevap: E-posta hızlı, ucuz bir iletişimdir. E-postayla aynı mesaj birden fazla kişiye gönderilebilir. Büro çalışanlarının bilgiyi paylaşması ve haberleşmesi için kullanışlı bir yöntemdir. Dünyanın neresinde olunursa olunsun, İnternet bağlantılı bir bilgisayardan e-postalar kontrol edilebilir, e-posta yazılıp, gönderilebilir. Özellikle akıllı mobil telefonların yaygınlaşması ile birlikte, e-posta cep telefonlarında da yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
29.  Sesli mesaj nedir ve ne amaçla kullanılır?
Sesli mesaj; ses mesajlarını kaydetmek, göndermek, saklamak ve istenildiğinde yeniden dinlemek üzere geliştirilmiş, bilgisayar ve telefondan oluşan bir sistemdir. Sesli mesaj hizmetleri 24 saat çalışabilir ve işletmelerin haberleşme kapasitesine birçok katkı sağlar. Sesli mesaj sistemi, standart bir kişisel bilgisayar, özel bir ses kartı ve bir ses yazılımından oluşur. Ses kartı, bilgisayarın telefon tuşlarını anlamasını ve tuş sinyali üretmesini, önceden kaydedilmiş mesajların dinlenmesini, seslerin kaydedilmesini, transferini ya da daha önceden yapılan aramaların dinlenmesini sağlamasına yardımcı olur.
30.  Tartışma gruplarının özellikleri nelerdir? Cevap:
           Kendilerine özgü bir jargonu vardır
           Mesaj silsilesi, ağaç benzeri bir yapı gösterir ve bir konuya ya da soruya verilen karşılıklarla dallanarak ilerler.
           Kimin, ne zaman, hangi yoruma karşılık yazdığı kolayca takip edilebilir.
           Tartışma konusu, birbirinden farklı alt konu başlığı barındırabilir.
           Tartışma gruplarındaki yazışmalar arşivlenir.
           Kullanıcılar    anonim            olarak tartışmalara katılabilir. 
31.  Ülkemizde kullanılan tartışma grupları nelerdir? Cevap: 
1.       Haber Grupları
2.       Haberleşme Listeleri
32.  Haberleşme listeleri nedir, kaç çeşit haberleşme listesi vardır?
Cevap: Haberleşme listeleri (mailing lists) ya da e-posta grubu belirli bir konuda düzenli olarak e-posta mesajları gönderilmesini sağlar. Haberleşme listeleri duyuru listeleri ve sohbet listeleri olmak üzere ikiye ayrılır.
33.  Blog nedir, işletmeler de ne amaçla kullanılır?
Cevap: Blog, onu oluşturan kişinin sahip olduğu ancak okuyucuların yorumlara katkıda bulunabildiği herkese açık belge ya da günlük olarak tanımlanabilir. İşletmeler, kamuoyu yaratmak, insanları ürünler ve hizmetler konusunda bilinçlendirmek ve bilgilendirmek için kullanabilirler. Bazı işletmeler ise uzman görüşlerini ve perspektiflerini yansıtmaları için blog sahiplerine ödeme yapabilmektedirler.
34.  Wiki nedir?
Cevap: Wiki, herkesin içerik ekleme ve düzeltme yapabileceği, herkese açık web sayfalarıdır. Wiki sayfaları pek çok konuda hazırlanabilir ancak belli bir konuda gündem oluşturmak, toplantılar planlamak, yenilikçi fikirleri tartışmak ve bunları kayıt altına almak isteyen proje ekiplerinin yoğun olarak ilgi gösterdiği bir alandır.


Similar Videos

0 yorum: