Büro Donanımları ve Çevrimiçi Teknolojiler




GİRİŞ

1.                   Bilginin en çabuk ve en etkin şekilde edinilmesi, paylaşılması,       analiz edilmesi           yorumlanması             ve kullanılması hangi gelişmelerin ortak paydasıdır?
Cevap: Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler ve küreselleşmedeki ortak payda, bilginin en çabuk ve en etkin şekilde edinilmesi, paylaşılması, analiz edilmesi yorumlanması ve kullanılmasıdır.
2.                   İşletmelerin     yoğun rekabet            ortamında       ayakta kalabilmeleri için yapmaları gerekenler nelerdir?
Cevap: Bu durumda yapılması gereken, farklı ürün ya da hizmetler ortaya koyabilecek yaratıcılıkta, farklı düşünebilen bireylere ve o bireyleri yönetebilecek liderlere sahip olup, katma değeri olan ürün ya da hizmetler üretebilmektir.

ÇEVRİMİÇİ HABERLEŞME

3.                   Yer ve zaman sınırlaması olmadan internete ulaşabilmeyi sağlayan gelişmeler nelerdir?
Cevap: Teknolojinin gelişmesi internetin sadece bilgisayarlarla sınırlı kalmayıp kablosuz (wireless) ve 3G teknolojisi ile akıllı telefonlara ve tabletlere taşınmasıyla sonuçlanmıştır. Bu sayede insanlar yer ve zaman kısıtlaması olmadan internete ulaşabilmektedir.
4.                   Ülkemizde ve dünyada en çok kullanılan çevrimiçi haberleşme araçları nelerdir? Cevap: 
       Windows Live Messenger, 
       Skype ve 
       Gtalk
5.                   MSN – Windows Live Messenger sürümleri ve bu sürümlerdeki gelişmeler nelerdir?
Cevap: Adını Microsoft Network’den alan MSN 1995 yılında ilk sürümünü çıkarmış daha sonra 2006 yılında Windows Live olarak değiştirmiştir. 2011 yılında Windows Live Messenger final sürümü ile Facebook, Twitter, Myspace gibi sosyal ağlardaki kişi güncelleştirmelerine entegre edilmiştir.
6.                   Windows Live Messenger’ın sağladığı özellikler nelerdir? Cevap: 
       Anlık ileti gönderimi, 
       Mail gönderimi, 
       Görüntülü ve sesli konuşma,
       Microsoft Office belgeleri (Word, Excel, Power Point vb.), resim, program ve doküman
paylaşımı,
       Facebook arkadaş listesi takibi
7.                   Windows Live temel parçalar ile uygulamaya yapılan eklentiler nelerdir?
Cevap: Microsoft Office Outlook Hotmail bağlayıcısı ile Windows Live Hotmail e-posta iletileri, takvimi ve kişileri Outlook programlarında ücretsiz olarak yönetilebilmektedir. Bunun yanında Windows Live Skydrive eklentisi ile Windows Live sunucularına gönderilen dosya, fotoğraf, belge vb. dokümanlar istenildiği zaman ulaşılmak üzere güvenli bir biçimde depolanabilmekte, kolaylıkla paylaşılabilmektedir.
8.                   Çevrimiçi haberleşme araçlarından biri olan Skype’ın internet üzerinden telefon görüşmesi yapılmasını sağlayan teknolojisi nedir?
Cevap: Skype anlık ileti göndermenin yanında internet üzerinden telefon görüşmesi yapılmasını sağlayan VoIP teknolojisini kullanan bir yazılımdır.
9.                   Skype’ı diğer Çevrimiçi haberleşme araçlarından bir adım öne taşıyan özellikleri nelerdir?
Cevap: 
       Kullanım kolaylığı, 
       Hızı ve 
       Güvenirliği
10.               Skype   uygulamasının            kullanılabileceği         cihazlar nelerdir? Cevap: 
       Bilgisayar,
       Cep telefonu,
       Tablet,
       Skype uyumlu televizyonlar

11.               Skype’ın ücretsiz olarak sağladığı hizmetler nelerdir? Cevap: 
       Skype'tan Skype'a çağrı, 
       Bire bir video görüşmeleri,
       Anlık mesajlaşma ve 
       Ekran paylaşımı
12.               Skype’ın ücretli olarak sağladığı hizmetler nelerdir? Cevap: 
       Telefon ve cep telefonlarına çağrı, 
       SMS gönderimi, 
       Çağrı yönlendirme ve 
       Grup görüntülü görüşmeler
13.               İşletmelerin     profesyonel     e-postalarında            Gmail hesaplarını kullanmasının nedeni nedir?
Cevap: Yüksek depolama alanı, güvenlik, kullanım kolaylığı ve sürekli gelişim gibi nedenlerden dolayı tercih edilmektedir.

ELEKTRONİK TİCARET (E-TİCARET)

14.  E- ticaret nedir?
Cevap: E-ticaret mal ve hizmetlerin tanıtım, satış, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden yapılmasıdır.

15.  WTO (Dünya Ticaret Organizasyonu)’ya göre elektronik ticaretin tanımı nedir?
Cevap: Mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılmasıdır.
16.  CEFACT (Birleşmiş Milletler Yönetim, Ticaret ve Ulaştırma İşlemlerini Kolaylaştırma Merkezi)’a göre elektronik ticaretin tanımı nedir?
Cevap: İş, yönetim ve tüketim faaliyetlerinin yürütülmesi için yapılanmış ve yapılanmamış iş bilgilerinin, üreticiler, tüketiciler ve kamu kurumları ile diğer organizasyonlar arasında elektronik araçlar (Elektronik posta ve mesajlar, elektronik bülten panoları, WWW teknolojisi, akıllı kartlar, elektronik fon transferi, elektronik veri değişimi vb.) üzerinden paylaşılmasıdır.
17.  OECD (İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı) tarafından yapılan e-ticaret tanımı nedir ve hangi yılda yapılmıştır?
Cevap: 1997'de ‘Sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemlerdir’ tanımı OECD tarafından yapılmıştır.
18.  OECD elektronik ticaret süreci sıralamasındaki basamaklar nelerdir?
Cevap: 
       Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi, 
       Firmaların elektronik ortamda buluşması, 
       Ödeme sürecinin yerine getirilmesi, 
       Taahhüdün yerine getirilmesi, 
       Mal veya hizmetin müşteriye teslimi, 
       Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi
19.  Elektronik ticaret kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler nelerdir?
Cevap: Bilgisayar ağları üzerinden yapılan,
       Ürün tasarımı, 
       Üretilmesi, 
       Tanıtımının yapılması 
       Ticari işlemler, 
       Hesapların ödenmesi
20.  Özel sektörde e-ticaret için geçerli olan temel yaklaşımlar nelerdir?
Cevap: 
       B2B: işletmeden işletmeye (business to business)
       B2C:   işletmeden       tüketiciye        (business         to customer)
       C2C:   tüketiciden      tüketiciye        (customer        to customer)
       C2B:   tüketiciden      işletmeye        (customer        to business)


21.  E-ticaret’in sağladığı yararlar nelerdir?
Cevap: Elektronik ticaret, ürün seçeneklerinin artmasını, ürünlerin kalitesinin yükselmesini ve daha hızlı bir şekilde ödenerek teslim alınmasını sağlamaktadır. Potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkan vermektedir. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır. Elektronik ticaret, üretici ve tüketicileri, özellikle KOBİ'leri geleneksel ticaret engelleri olan pazara uzaklık, bilgi eksikliği ve talebe uygun üretim yapılamayışı gibi dezavantajlardan kurtarabildiği ölçüde yararlı olacaktır.
22.  İşletmeden İşletmeye E-Ticaret (B2B) nedir? Örnek veriniz.
Cevap: İşletmeden işletmeye (B2B) e-ticaret işletmelerin internet üzerinden ürün ve hizmet alışverişi yapmalarına dayanır. Ali Baba (http://www.alibaba.com/) ve Türk Ticaret (http://www.turkticaret.net) siteleri işletmeler arası e-ticarete örnek gösterilebilir.
23.  İşletmeden Tüketiciye E-Ticaret (B2C) örnekleri nelerdir?
Cevap:  E-ticaret yaklaşımları arasında günlük hayatta en çok bilinen model “işletmeden tüketiciye” e-ticarettir (B2C). Hepsiburada.com, ideefixe.com, kangurum.com.tr, estore.com.tr, biletix.com, yemeksepeti.com siteleri bu yaklaşıma örnek verilebilir.
24.  Açık arttırma süreci ile ödemenin site üzerinden yapıldığı EBay gibi sitelerin kullandığı e-ticaret türünü açıklayınız.
Cevap: EBay (www.ebay.com) ya da Gitti Gidiyor’un
(www.gittigidiyor.com) gerçekleştirdiği gibi tüketicilerin (aynı şekilde işletmelerin) web sitesi üzerinde bir açık arttırma süreci ile birbirlerine bir şeyler alıp satabildikleri e-ticaret yaklaşımı           Tüketiciden Tüketiciye E-Ticaret (C2C)’tir.
25.  Müşterinin belirli bir ürün veya hizmet için satıcı tarafa bir teklifte bulunması ve satıcının bu teklifi değerlendirerek cevap vermesi şeklinde gerçekleşen süreç hangi e-ticaret yaklaşımında mevcuttur?
Cevap: Tüketiciden işletmeye e-ticaret (C2B) yaklaşımı, müşterilerin ürün veya hizmet satan işletmelere teklif sunması esasına dayanır.
26.  E-ticarette geleneksel ticaret ilkelerine ek olarak hangi faktörlere dikkat etmek gerekir?
Cevap: 
       İşi (ürünü, hizmetleri) ve müşterileri anlamak
       Müşterileri bulmak ve onlarla ilişkiler kurmak
       Parayı kolay ve güvenli bir şekilde aktarabilmek
27.  E-ticarette müşterilerin ödeme yapma yolları nelerdir? Cevap:           Müşteriler ödemeyi kredi kartı ve sanal kartla, finansal online aracı kullanarak veya online bankacılık aracılığıyla ödeyebilir.
28.  Sanal kartın çalışma prensibi ve sağladığı avantaj nedir? 
Cevap: Bir banka hesabından (ya da kredi kartından) belirlenen bir miktar para sanal karta yatırılır. Alış-verişte sanal kartın numarası kullanılır. Eğer belirli süre harcama yapılmazsa para o hesaptan silinir, eski hesaba döner. Böylece kredi kartı bilgileri internette paylaşılmamış olur.
29.  E-ticaret’e ilişkin ön yargılar nelerdir? Cevap: 
       E-ticaret kolay bir iştir.
       E-ticaret ucuz bir iştir.
       Herkes bu işe girmiştir.
       E-ticaretin çok kazançlı bir iştir.     Rekabette fırsat eşitliğini sağlar.
       Aracıları ortadan kaldırmıştır.
       Kitle pazarlamasının sonunu getirmiştir. 
       Ürün ve hizmetleri standartlaştırmıştır.

ÇEVRİMİÇİ PARA TRANSFERİ

30.  Çevrimiçi para transferi yapılırken kullanılan araçlar nelerdir?
Cevap:
       Kredi kartı
       Sanal kredi kartı
       Elektronik para
       EFT ve havale
       PayPal
       Bitcoin
31.  PayPal’ın işleyiş sürecini anlatınız?
Cevap: Paypal’ ın işleyişi ilk olarak Paypal üzerinde bir hesap açılarak sağlanmaktadır. Dünyada yaklaşık 230 milyon paypal hesabı vardır. Alıcı olarak Paypal kullanımı için Paypal üyeliğine kredi kartı bilgileri bir kez girilerek, gerekli olduğunda banka hesabından, Paypal hesabına para aktarımı yapılır. Daha sonra Paypal parayı transfer eder ve ödemeyi korur. Paypal alışveriş koruma sistemi sayesinde siparişin ulaşmaması, siparişin gelen üründen farklı olması veya satın alınmayan bir üründen ücret alınması durumlarında Paypal’a başvuru yapılarak para iadesi sağlanmaktadır. Satıcı olarak Paypal kullanımında ise çevrimiçi ödemeler kabul edilir, ödemeler anında hesaba alınır ve istenildiğinde bankaya aktarılmak üzere Paypal hesabında tutulur. Satıcılar PayPal'ı web sitesine entegre ederek veya e-posta yoluyla ödeme talebi göndererek dünyanın her yerindeki satıcılardan ödeme alabilmektedir.

E-DEVLET

32.  E-devlet nedir? Avantajları nelerdir?
Cevap: E-devlet, devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması demektir. E-devlet sayesinde devlet hizmetlerinin vatandaşlara en kolay ve en etkin yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılır.
33.  Türkiye Cumhuriyeti’nin e-devlet resmi web sitesi nedir?
Cevap: E-devlet kapısında yani Türkiye Cumhuriyeti’nin resmi web sitesi (www.turkiye.gov.tr) dir.
34.  E-devlet kapsamında sunulan hizmetler nelerdir? Cevap: 
       Bilgilendirme hizmetleri
       Entegre elektronik hizmetler
       Ödeme işlemleri
       Kurum ve kuruluşlara kısa yollar
       Güncel bilgiler ve duyurular
       Kurumlardan vatandaşlara mesajlar
       Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı
35.  E-Türkiye.gov.tr    adresinden      hangi   kamu kuruluşlarının hizmetleri sunulmaktadır?
Cevap: 
       Adalet Bakanlığı, 
       Başbakanlık, 
       Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 
       Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 
       Cumhurbaşkanlığı, 
       Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 
       Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü, 
       Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 
       Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, 
       Dışişleri Bakanlığı, 
       Emniyet Genel Müdürlüğü, 
       Gelir İdaresi Başkanlığı, 
       Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, 
       İçişleri Bakanlığı, 
       İŞKUR, 
       Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, 
       KOSGEB, 
       Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, 
       Maliye Bakanlığı, 
       Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş, 
       Millî Savunma Bakanlığı, 
       Milli Eğitim Bakanlığı, 
       Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, 
       PTT, 
       Sağlık Bakanlığı, 
       Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, 
       Sosyal Güvenlik Kurumu, 
       Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, 
       TBMM Başkanlığı, 
       T.C. Merkez Bankası, 
       Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 
       Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Md.
36.  Elektronik imza nedir? Açıklayınız.
Cevap: Elektronik imza, aynen günlük hayatımızda kullandığımız ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. E-imzanın hukuki geçerliliğinin olması için Telekomünikasyon Kurumu’na bildiriminin yapılmış ve BTK tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı’lardan (ESHS) alınmış olması gerekmektedir.
37.  Elektronik imza kullanıcılarına hangi özellikleri sağlamaktadır?
Cevap: 
       Veri bütünlüğü
       Kimlik doğrulama ve onaylama
       İnkâr edilemezlik
38.  E-devlet kapısı hangi ana sayfalardan oluşmaktadır? Bu sayfaların kapsamı nelerdir?
Cevap: E-Devlet Kapısı, 'Vatandaş', 'İş' ve 'Devlet' adıyla üç ana sayfadan oluşmaktadır.            "Vatandaş" sayfasında, doğumdan ölüme kadar ihtiyaç duyulan kamu hizmetlerine ait bilgiler bulunmaktadır. Vatandaşlar bu sayfadan ihtiyaç duyulabilecek bilgi ve hizmetlere ulaşabilmektedir. "İş" sayfasında, bir işletmenin kuruluşundan feshine kadar geçen süreçteki iş ve işlemlerine dair bilgi ve hizmetler yer almaktadır. "Devlet" sayfasında ise mevzuat, araştırma ve istatistikler gibi bilgiler ile kamuyu ilgilendiren konular yer almaktadır.
39.  M-Devlet kavramı neyi ifade eder?
Cevap: E-devlet kapısında, yani Türkiye Cumhuriyeti’nin resmi web sitesi olan (www.turkiye.gov.tr) adresinde yer alan      pek      çok      hizmetten        “mobil”           olarak da faydalanabilmeyi ifade eden bir kavramdır.
40.  E-devlet güvenlik araçları nelerdir? Ne amaçla kullanılırlar?
Cevap: E-devlet sistemini kullanabilmek için şifre, eimza, mobil imza gibi güvenlik araçlarından birini seçerek kullanmak zorundadırlar. Bu araçlar sayesinde e-devlet’e erişim güvenliği sağlanmaktadır.

İŞ HAYATINDA SOSYAL MEDYA

41.               Kullanıcı sayılarına ve kullanım oranlarına göre sosyal medya araçlarını sıralayınız.
Cevap: 
       Facebook
       Twitter
       Foursquare
       Formspring
       Google+
       Linkedin
42.               İşletmeler ve müşteriler için sosyal medyanın avantajları nelerdir?
Cevap: Sosyal medya ile işletmeler ve müşteriler aynı ortamda kolayca buluşabilmekte ve zaman kısıtlaması olmadan iletişim kurabilmektedirler. Sosyal medya üzerinden işletmelerin geri bildirim alması çok kolaylaşmıştır. İşletmeler için ürünlerini tanıtma, reklam yapma ve halkla ilişkiler faaliyetleri sosyal medya üzerinden çok düşük maliyetlerle yapılabilmektedir. Sosyal medya sadece işletmeler ve müşterileri değil işletmelerin kendi arasındaki iletişimini de sağlamaktadır. İşletmeler için bir diğer avantaj ise sosyal medya araçları üzerinden çalışanlarını seçebilmesidir, sosyal medya araçları işletmeler için büyük bir aday havuzu oluşturmaktadır.

SOSYAL FİLTRELER

43.  Sosyal filtre araçlarının kullanım amacı nedir?
Cevap: Sosyal filtreler kullanıcılarına ilgili oldukları, takip ettikleri ortamları tek bir pencere üzerinden, güncel bir şekilde sunmaktadır.
44.  En çok kullanılan sosyal filtre araçları nelerdir?
Cevap: 
       Flipboard
       Pulse
       Taptu 
       StumbleUpon 
       Paper.li
45.  Sosyal filtrelerin kullanım ihtiyacı nasıl ortaya çıkmıştır?
Cevap: İnternet üzerindeki haber kaynaklarının, blogların ve sosyal ağların artışı ile kullanıcıların bu ortamları takibi zorlaşmaktadır.        Sosyal filtreler            kullanıcılarına            ilgili oldukları, takip ettikleri ortamları tek bir pencere üzerinden, güncel bir şekilde sunmaktadır.

Similar Videos

0 yorum: